Categories
HODNOCENÍ

Recenze Gamedec — závada v Matrixu

Musím přiznat, že jsem byl docela zaujatý, když jsem poprvé slyšel o Gamedec. Tato nová nabídka od Anshar Studios vás hraje roli herního detektiva ve futuristické Varšavě. Vzhledem k tomu, že jsem velkým fanouškem narativních titulů s více možnostmi dialogu a větvícími se cestami, myslel jsem, že to bude přímo v mé uličce.

Bohužel Gamedec není zdaleka dokonalý. Vskutku, i když jsou prezentovány některé nové nápady, je to poznamenáno neohrabanými a neintuitivními systémy. Stejně tak bylo několik chyb, které mě donutily restartovat vyšetřování.

Stát se herním detektivem
Být herním detektivem (nebo zkráceně“ gamedec“) znamená, že budete řešit případy ve Varšavě s cyberpunkovou tematikou. V daleké budoucnosti se naše realita a virtuální svět téměř spojily. Mnoho občanů hledá únik v simulovaných prostředích a upřednostňuje ho před hranicemi svého každodenního života. Pak, když se objeví potíže, jako jsou život ohrožující závady, pohřešované osoby, virtuální zločin nebo infiltrace konkurenčními společnostmi, přichází gamedecs.

Gamedec připravuje půdu pro to, co by mohlo být hlubokým pohledem na realitu, která není příliš vzdálená od naší vlastní. Vskutku, existují dokonce odkazy na klanové války, trollové, závislost na videohrách, aktivity ve stylu Farmville, a kořistní boxy.

Přinejmenším první případ, který se pokusíte vyřešit, případ syna obchodního magnáta, který byl uvězněn v simulaci, vás dokáže vtáhnout dovnitř. V malé kanceláři byste komunikovali s několika objekty a NPC. Budete hledat stopy a vyslýchat svědky. K dispozici je i část, kde se pokoušíte někoho osvobodit od smyslového přetížení, to vše při vniknutí hackera se snaží zmařit váš pokrok. Bohužel, jak čas pokračoval a čím více jsem postupoval, stalo se to únavné úsilí, jak budu brzy diskutovat.

Podstata odpočtu
Důležité stopy, které objevíte v Gamedecu, budou přidány na obrazovku odpočtu. Ber to jako podobný myšlenkovému paláci Sherlocka Holmese. V závislosti na potenciálních zákazníků, které získáte, pak byste mohli přijít s odpočtem, váš odhad, co mohlo způsobit konkrétní incident.

Například při prvním vyšetřování se synem magnáta vstoupíte do hry VR, kde je uvězněno vědomí dítěte. Tam narazíte na smyčku a budete muset uniknout. I když existuje „správný“ nebo „faktický“ závěr založený na vyprávění (a za předpokladu, že jste našli všechny relevantní stopy), Gamedec vám stále umožňuje provádět náhodné odhady. Ano, můžete potenciálně poškodit jiné postavy nebo zpackat vyšetřování, ale je to všechno součástí procesu.

Technicky vzato, nejste silně penalizován vůbec. Nicméně, ti, kteří se považují za completionists nebo vysoce zabývají, když přijde na detaily chtít zkontrolovat a znovu zkontrolovat všechny možné položku nebo objekt, který může poskytnout nejlepší možný výsledek.

Profese v Gamedecu
Gamedec má čtyři atributy, které budete chtít vzít na vědomí. Jednoduše jsem je přezdíval na základě jejich barev (tj. Každý z nich řídí soubor chování nebo tendencí. Například červená je o agresi a autoritě. Green se mezitím zaměřuje na empatii a soucit. Jak získáte body v těchto atributech, můžete odemknout výhody (také známé jako profese)ve stromu dovedností Gamedec. Jakmile budete mít konkrétní výhodu, můžete si vybrat tuto možnost dialogu, která vám pomůže v konverzacích.

Je tu jen jeden do očí bijící problém. Atributy se zvyšují prostřednictvím pravidelných odpovědí, které si vyberete, ale ve skutečnosti tyto efekty nevidíte na stejné obrazovce před jejich výběrem. Musíte hádat, na základě kontextu, zda konkrétní odpověď je více podobná studené logice nebo prostě intuici. Pokud jste zvědaví, můžete otevřít Povolání panel vidět, pokud jste získali bod v atributu, ale obvykle jsem zjistil, že příliš zbytečné a matoucí. Jako takový, jednoduše jsem odpověděl s tím, co mě napadlo, jen při pohledu na jakýkoli bodový zisk, kdykoli by se mohla odemknout možnost.

Protože není jasné, jak a kdy získáte body atributů z různých odpovědí, je tento proces tlačen do zadní části vaší mysli, na rozdíl od toho, že jste při hraní aktivně zapojeni. Určitě to snížilo aspekt hraní rolí.

Další problémy v Gamedec
V Gamedecu bylo několik dalších problémů. Ten, který je zřejmý, jakmile zahájíte kampaň, souvisí s hodnotami vaší postavy(které jednoduše určují vaše počáteční atributy). Dva jsou podobné (tj. shoda a tradice). Mezitím se zdá, že Benevolence má vyšší hodnoty ve srovnání se zbytkem (tj. Ale, tyto byly ve skutečnosti nesprávné. Atributy byly 0/1/2/3, což znamenalo, že nemůžete získat nějaké výhody brzy.

Pak je tu zastřešující příběh a kampaň. Příběh a postavy prostě nebyly zajímavé a je těžké se cítit připoutaný k některému z nich. Taky, zatímco byste měli být někým, kdo navštěvuje několik virtuálních světů, aby vyřešil zločiny, určitá omezení znamenala, že každý „svět“ měl jen pár velmi malých a omezených prostředí. To znamenalo, že tyto cíle se jednoduše skládají z špinavé uličky, samurajské základny, párty u bazénu a několika dalších, které nemohu zkazit. V nejlepším případě kliknete na ikony a najdete stopy a po několika hodinách si uvědomíte, že právě procházíte pohyby.

Kromě výše uvedeného se horní část uživatelského rozhraní někdy změnila v závislosti na místě, které navštěvujete, například téma Divokého západu v prostředí podobném Farmville. Ale také byste si poškrábali hlavu, k čemu jsou další funkce, jako je úroveň postavy nebo množství zlata, které nesete. Můj odhad je, že tyto byly přidány jako prostředek ponoření, že jste prostě postava vstupující do hry. Bohužel, vypadá to, že je to připoutané.

Závada v Matrixu
Po pravdě řečeno, Gamedec má několik zajímavých konceptů. Hra zaměřená na vyšetřování vás přiměje hádat, které odpočty jsou životaschopné. Stejně tak je skvělé vidět, jak se vaše volby rozvětvují nebo vytvářejí nové nápady.

Je smutné, že výše uvedené problémy lze jen těžko přehlédnout. Navíc Gamedec, podle návrhu, nemá žádný boj a neexistuje ani hlas (alespoň pro tuto konkrétní recenzi). Kvůli těmto faktorům, většinou se díváte na tisíce řádků textu, což může být po chvíli únavné. A ano. na okrajích je to trochu drsné. Existovaly možnosti dialogu, které byly, zřejmě, chtěl ukončit celou konverzaci, i když jsou umístěny na vrcholu seznamu. Naopak, existovaly další, které zůstanou přítomny, takže vás zajímá, zda jste tyto části již četli nebo ne.

Horší, byly také chyby, které vám nezbyly, než znovu načíst uložení. V těchto případech jednoduše nemůžete zavřít dialogové okno bez ohledu na to, co jste udělali. Dokonce jsem zažil chybu, kdy se spojovací chodby nevytvořily, což znamenalo, že moje postava byla navždy přilepená. Některé NPC by navíc reagovaly, jako byste ještě neudělali konkrétní akci, i když jste to udělali. Pokud se spoléháte na systém automatického ukládání, vězte, že k němu dochází pouze při vstupu do nové oblasti. Kvůli omezenému počtu map to obvykle znamená restartování na samém začátku vyšetřování. I když můžete znovu načíst ruční uložení, to je jen tehdy, pokud jste byli dostatečně vědomi, aby se jeden těsně před setkáním s těmito chybami.